polski indeks filozoficzny
indeks tematyczny
indeks autorski
indeks recenzji
przekłady
|
Meditaciones del Quijote. 1914.
Medytacje o Don Kichocie. Wojcieszak, Janusz (tłum.). Warszawa, Muza, 2008. Ss.
139.
El tema de nuestro tiempo. 1923.
La deshumanización del arte e ideas sobre la novela.
1925.
Dehumanizacja sztuki i inne eseje. Niklewicz, Piotr
(tłum.); Cichowicz, Stanisław (wybór, wstęp). Warszawa,
Czytelnik, 1980. Ss. 446.
Wyd. 2 (skrócone) Muza, 1996. Ss. 219.
¿Qué es filosofía? 1929-30, publicado 1957.
La rebelión de las masas. 1930.
Bunt mas i inne pisma socjologiczne. (Kto rządzi światem? Rozmyślania o technice. Człowiek i ludzie. Rozmyślania o Europie). Niklewicz,
Piotr; Woźniakowski, Henryk (tłum.); Szacki, Jerzy (wstęp); Cichowicz, Stanisław
(wybór, przejrzał).
Warszawa, PWN, 1982. Ss. XLIII+761.
Bunt mas. Niklewicz, Piotr (tłum.).
Warszawa, Muza, 1995; 2002. Ss. 210.
Misión de la Universidad. 1930.
Misja uniwersytetu. Woźniakowski, Henryk (tłum.). Znak, nr 288,
712-731, 1978.
En torno a Galileo. 1933, część opubl. 1942 pt. Esquema de las crisis.
Wokół Galileusza. Burska, Ewa (tłum.). Warszawa, Spacja, 1993.
Ss. 151.
Historia como sistema y Concordia y libertad.
1935.
La idea del principio en Leibniz y la evolución de la teoría deduct.
1947-1950.
Ewolucja teorii dedukcyjnej : pojęcie zasady u Leibniza. Burska,
Ewa (tłum.); Cichowicz, Stanisław (przejrzał). Gdańsk, Słowo/Obraz
Terytoria, 2004. Ss. 405.
Meditación de Europa. 1949; se publica en 1960.
Rozmyślania o Europie. Woźniakowski, Henryk (tłum.); Polit,
Krzysztof (wstęp).
Warszawa, UW, 2006. Ss. 91.
El hombre y la gente. 1949-1950; se publica en 1957.
FR.: Medytować - myśleć - działać. Woźniakowski, Henryk (tłum.). Znak,
nr 304, 1007-1022, 1979.
Człowiek i ludzie w: Bunt mas i inne pisma socjologiczne.
Papeles sobre Velázquez y Goya. 1950.
Velazquez i Goya. Cichowicz, Stanisław (wybór);
Kalicki, Rajmund (tłum.). Warszawa, Czytelnik, 1993. Ss. 281.
«Prólogo para alemanes». 1958.
Wprowadzenie dla niemieckich czytelników. Leszczyna, Dorota
(tłum., wstęp, oprac.). Kraków, Aureus,
2013. Ss. 92.
Por que se vuelve a la filosofia? 1961.
FR.:
Ani racjonalizm, ani witalizm. Jancewicz, Anna (tłum.). Znak, nr 387-388, 13-24, 1987.
Po co wracamy do filozofii? (Tematy podróżne. Zadanie
naszych czasów. Zmierzch rewolucji. Historyczne znaczenie teorii Einsteina. Ani
witalizm ani racjonalizm. Po co wracamy do filozofii? Zmienność losów nauki.
Dzieje jako system. Idee i przeświadczenia). Cichowicz Stanisław (wybór
i wstęp), Burska, Ewa; Iwańska, Magda; Jancewicz, Anna (tłum.).
Warszawa, Spacja, 1992. Ss. 238.
Estudios sobre el amor. 1963.
Szkice o miłości. Kamyszew, Krzysztof (tłum.); Szpakowska,
Małgorzata (posłowie). Warszawa, Czytelnik, 1989.
Ss. 196.
Leibnizjański optymizm. Burska, Ewa; Cichowicz, Stanisław
(tłum.). Twórczość : miesięcznik literacko-krytyczny, nr 7, 95-102,
2000.
Gaj, Ryszard. Ortega y Gasset.
(Myśli i Ludzie). Warszawa, Wiedza Powszechna, 2007.
Ss. 293.
|