INDEKS TEMATYCZNY |
|
religia a filozofia / filozofia a religia |
|
|
Czy filozofia chrześcijańska jest możliwa? Znak, nr 422-423, 62-73, 1990. Gałkowski, Jerzy W. Modele antropologiczne a "człowiek ewangelii". Znak, nr 422-423, 43-61, 1990. Wolicka, Elżbieta. Heglowska koncepcja religii ludowej jako próba syntezy filozoficznej. Studia Filozoficzne, nr 11, 27-44, 1989. Krakowski, Jerzy. O zadaniach filozofii. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 95-108, 1987. Morawiec, Edmund. Autonomia filozofii a objawienie chrześcijańskie. Konieczne założenia filozoficzne wiary a zagadnienie pluralizmu. Roczniki Filozoficzne, 33/34(2), 69-98, 1985/1986. Seifert, Josef. Filozofia a koncepcja i afirmacja Boga. Roczniki Filozoficzne, 33/34(2), 15-40, 1985/1986. Zdybicka, Zofia J. Bóg rezonerów. [FR.: Religion. 1982]. Panufnik, Maciej (tłum.). Znak, 368-369, 64-85, 1985. Kołakowski, Leszek. Kryzys w teologii moralnej? Roczniki Filozoficzne, 32(2), 45-64, 1984. Styczeń, Tadeusz. Liturgia jako jedno ze źródeł inspiracji filozoficznej. Znak, nr 360-361, 1433-1442, 1984. Swieżawski, Stefan. Wiara i rozum w systemie Hegla. Studia Filozoficzne, nr 12, 169-186, 1981. Borowski, Henryk. Ontologiczne uwarunkowania ateizmu Stanisława Ignacego Witkiewicza. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 73-100, 1981. Nowaczyk, Jan. Dieu contre Dieu? Roczniki Filozoficzne, 27(1), 101-111, 1979. Kalinowski, Jerzy. Tomizm a obecność filozofii. Znak, nr 284, 198-212, 1978. Tarnowski, Karol. Narodziny filozofii. Studia Filozoficzne, nr 12, 143-159, 1977. Cackowski, Zdzisław. Wiara Sokratesa. Znak, nr 276, 639-647, 1977. Dzielski, Mirosław. Przedmiot filozofii i jej rola społeczna. Miejsce filozofii w teorii marksistowskiej. Warszawa, Książka i Wiedza, 1975. Ładosz, Jarosław. Revue de théologie et de philosophie 1969. [Rec.]. Studia Filozoficzne, nr 1, 163-167, 1971. Borzym, Stanisław. Polemika humanizmu z katolicyzmem w USA. [Rec. The Humanist, 1969]. Studia Filozoficzne, nr 4, 161-165, 1971. Mackiewicz, Witold. Filozofia a religia. Ze szkiców o filozofii średniowiecznej. Człowiek i Światopogląd, nr 12, 86-113, 1970. Kuksewicz, Zdzisław. Schyłek chrześcijaństwa tomistycznego. Znak, nr 187,
1-20, 1970. Tischner, Józef. Filozoficzna rola reformacji. Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 15, 159-176, 1969. Kołakowski, Leszek. Głosy czasu. [Rec. Stimmen der Zeit. 1968]. Człowiek i Światopogląd, nr 7-8, 154-166, 1969. Michalski, Krzysztof. Aparatura pojęciowa teologii a filozofia. Znak, nr 157-158, 888-896, 1967. Kamiński, Stanisław. Jeden z kryzysów myśli chrześcijańskiej w wiekach średnich. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 85-110, 1967. Swieżawski, Stefan. Die irrationalisierung der Religion als Produkt des Rationalismus (Der Fall Johannes Bredenburgs). Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 12, 225-274, 1966. Kołakowski, Leszek. Abelard. (Myśli i Ludzie). Warszawa, Wiedza Powszechna, 1966. Palacz, Ryszard. Wiara chrześcijańska a filozofia grecka. [Rec. Armstrong, A. H. i Markus, A. Wiara chrześcijańska a filozofia grecka]. Znak, nr 128-129, 392-396, 1965. Stróżewski, Władysław. Rozum i tajemnica. Kraków, Znak, 1960. Swieżawski, Stefan. Istota i pochodzenie religii. Poznań, Księgarnia Świętego Wojciecha, 1958. Kaczmarek, Lech. Religijne i filozoficzne pojęcia Boga. Znak, nr 50-51, 875-896, 1958. Różycki, Ignacy. O roli filozofii i o niektórych jej typach. Znak, 36, 2-21, 1957. Swieżawski, Stefan. Nauka przed sądem ciemnogrodu. Myśl Filozoficzna, nr 2, 374-388, 1953. Kołakowski, Leszek. Zagadnienia i kierunki filozofii: teoria poznania, metafizyka. Warszawa, Czytelnik, 1949; wyd. 2 Szaniawski, Klemens (wstęp), 1983; wyd. 3 Kęty, Antyk, 2003. Ajdukiewicz, Kazimierz. Filozofia a religia. Ich psychologiczna geneza i wzajemne oddziaływanie. Lublin, Towarzystwo Naukowe KUL, 1949. Pastuszka, Józef. Filozofia wieczysta w zarysie. T. 1. Kraków, Wyd. Apostolstwa Modlitwy, Księża Jezuici, 1947. Kwiatkowski, Franciszek.
|