INDEKS TEMATYCZNY |
|
średniowiecze |
|
|
F. Nietzsche: średniowiecze i chrześcijaństwo. Studia Filozoficzne, nr 4, 195-214, 1990. Kasia, Andrzej. Klęska koncyliaryzmu. Przyczynek do dziejów etyki społecznej i politycznej w późnym średniowieczu. Roczniki Filozoficzne, 37/38(1), 55-72, 1989/1990. Swieżawski, Stefan. Dwa renesansy. Polityczno-prawne źródła laicyzacji kultury średniowiecznej. [Rec. Ullmann, Walter. Średniowieczne korzenie renesansowego humanizmu]. Studia Filozoficzne, nr 4, 161-169, 1988. Brozi, Krzysztof J. Żal utraconego piękna. [Rec. Lewis, Clive Staples. Odrzucony obraz. Wprowadzenie do literatury średniowiecznej i renesansowej]. Studia Filozoficzne, nr 6, 175-183, 1987. Szewczyk, Kazimierz. Problem wyzwolin człowieka w myśli późnośredniowiecznej. Znak, nr 341, 577-590, 1983. Swieżawski, Stefan. Jeszcze raz o mediocentryzmie. [Polemika z: Kasia, Andrzej. O genezie pojęcia średniowiecze. Kasia, Andrzej. Mediocentryzm katolicki]. Studia Filozoficzne, nr 12, 113-129, 1980. Palacz, Ryszard. O genezie pojęcia "średniowiecze". Studia Filozoficzne, nr 10, 115-146, 1979. Kasia, Andrzej. Średniowiecze i mediewiści. Studia Filozoficzne, nr 7-8, 141-152, 1972. Gogacz, Mieczysław. Głos końcowy. [W debacie wokół Kasia, Andrzej. Mediocentryzm katolicki]. Studia Filozoficzne, nr 7-8, 177-183, 1972. Kuksewicz, Zdzisław. Corpus mysticum a corpus politicum. Uwagi na temat przygotowywanego dzieła o filozofii XV-go wieku. Znak, nr 212, 186-197, 1972. Swieżawski, Stefan. Mediocentryzm katolicki. Studia Filozoficzne, nr 5, 3-43, 1971. Kasia, Andrzej. Spór o "humanizm średniowieczny". Koncepcja człowieka i świata w awerroizmie łacińskim. Człowiek i Światopogląd, nr 5, 22-43, 1969. Kuksewicz, Zdzisław. Średniowiecze w oczach romantyków niemieckich (Wackenroder, Novalis, Tieck i Arnim). Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 13, 109-139, 1967. Sauerland, Karol. Średniowieczny a nowożytny pogląd na piękno i sztukę. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 111-118, 1967. Tatarkiewicz, Władysław. Sztuka średniowieczna jako język. Próba zastosowania pojęć semiologicznych do historii sztuki. Studia Estetyczne, t. 2, 27-30, 1965. Wallis, Mieczysław. Prolegomena do estetyki najwcześniejszego średniowiecza. Estetyka, II, 102-123, 1961. Molè, Wojsław. Claritas: Uwarunkowania historyczne i treść estetyczna pojęcia. Estetyka, II, 125-146, 1961. Stróżewski, Władysław.
|