INDEKS TEMATYCZNY |
|
kultura starożytnej Grecji i Rzymu |
|
|
Katabaza w starożytności. Studia Filozoficzne, nr 9, 109-122, 1989. Winiarczyk, Adam. Związki episteme i techne. Starożytny ideał wiedzy. Colloquia Communia, 3-4(32-33), 21-31, 1987. Magierska, Sabina. Homerowy ideał bohatera. Studia Filozoficzne, nr 4, 129-144, 1986. Dembińska-Siury, Dobrochna. Kultura antyku jako wizja przyszłości. (Kilka uwag o "Narodzinach tragedii" Fryderyka Nietzschego). Studia Filozoficzne, nr 1, 117-127, 1981. Górniak, Krystyna. Myśl antyczna w tradycji szartryjskiej. Studia Filozoficzne, nr 10, 17-26, 1980. Boczar, Mieczysław. Czy naśladować starożytnych Greków i Rzymian. Studia Filozoficzne, nr 9, 71-85, 1980. Winniczuk, Lidia. Lukian a piękno. Studia Filozoficzne, nr 3, 111-120, 1978. Winniczuk, Lidia. Twórczość - odtwórczość - wytwórczość w kulturze starożytnej Grecji i w Rzymie. Studia Filozoficzne, nr 8-9, 47-51, 1978. Winniczuk, Lidia. Narodziny filozofii. Studia Filozoficzne, nr 12, 143-159, 1977. Cackowski, Zdzisław. Podstęp w walce. (Od Homera do Tukidydesa). Etyka, t. 14, 229-254, 1975. Heza, Edmund. Kryzys arystokratycznego pojęcia aretē. Z badań nad historią myśli greckiej. Etyka, t. 10, 61-85, 1972. Heza, Edmund. Źródła myśli greckiej. [Rec. Vernant, Jean-Pierre. Źródła myśli greckiej]. Człowiek i Światopogląd, nr 4, 155-158, 1970. Michalski, Krzysztof. Psychologia historyczna Jean-Pierre Vernanta. [Rec. Vernant, Jean-Pierre. Mythe et pensée chez les Grecs Études de psychologie historique]. Studia Filozoficzne, nr 3, 250-255, 1967. Król, Marcin. Sztuka klasyczna a dwie filozofie. Estetyka, IV, 73-83, 1963. Tatarkiewicz, Władysław. Przechadzki ateńskie. Warszawa, PWN, 1960. Witwicki, Władysław. Moralność Homera i etyka Hezjoda. Warszawa, PAX, 1959.
Krokiewicz, Adam. Studia orfickie. Warszawa, Trzaska, Evert
i Michalski, 1947.
Krokiewicz, Adam.
|