INDEKS TEMATYCZNY |
|
religia a nauka / nauka a religia / teologia / wiara |
|
|
Teizm a nauka (debata). Annales Universitatis Mariae Curie-Skłodowska, Sectio I Philosophia-Sociologia, nr 1, 15-51, 2012. Sady, Wojciech i Wojtysiak, Jacek.
Archimedes i współczesna teologia. Znak, nr 422-423, 74-81, 1990. Heller, Michał. Teologia w dialogu. Znak, nr 417-418, 178-181, 1990. Życiński, Józef. Teolog i prawdopodobieństwo. [Rec. Montefiore, Hugh. The Probability of God]. Znak,, nr 394, 113-117, 1988. Życiński, Józef. Zagadnienie relacji "problematyka Boga - przyrodoznawstwo" w ujęciu Josepha Meurersa. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 97-132, 1987. Kijowski, Ryszard. Z problematyki stosunku teorii ewolucji do wiary. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 169-198, 1987. Wojciechowski, Tadeusz. W 300 lat po "Principiach" Newtona. Znak, nr 389, 19-33, 1987. Życiński, Józef. Przeciwko stechnologizowanej nauce. [Rec. Sermonti, Giuseppe. L'anima scientifica]. Znak, nr 345, 1321-1326, 1983. Grygiel, Stanisław. Nauka a wiara: opozycja czy zgodność. Roczniki Filozoficzne, 31(3), 93-120, 1983. Kowalczyk, Stanisław. Wiara w nauce. Hochfeldowa, Anna (wyd.). Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 29, 279-313, 1983. Massonius, Marian. Dramat Galileusza dawniej i dziś. Roczniki Filozoficzne, 31(3), 128-144, 1983. Voisé, Waldemar. Ewolucja i religia. Życiński, Józef (tłum.). Znak, nr 326, 1087-1095, 1981. Nouy, Pierre Lecomte du. Między przypadkiem i celowością. Znak, nr 326, 1078-1087, 1981. Życiński, Józef. Nauka w poszukiwaniu sensu. Znak, nr 308, 135-152,
1980.
Dzielski, Mirosław. Dyskusja o sensie nauki i religii. [Uczestnicy: Wilkanowicz, Stefan; Tischner, Józef; Życiński, Józef; Dzielski, Mirosław; Chyliński, Zygmunt; Bortnowska, Halina; Tarnowski, Karol]. Znak, nr 308, 153-164, 1980. W kręgu mitów współczesnych. Znak, nr 308, 189-202, 1980. Życiński, Józef. Rozum a zaangażowanie. [Rec. Trigg, Roger. Rozum a zaangażowanie]. Studia Filozoficzne, nr 9, 185-188, 1979. Musialska, Ewa. Stan obecny i perspektywy badań nad filozofią w szkołach jezuickich w Polsce (XVI-XVIII w.). Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 24, 237-285, 1978. Darowski, Roman. Nauka i religia. G., M. (tłum.). Znak, nr 285, 333-343, 1978. Schrödinger, Erwin. Fizyk i transcendencja. Znak, nr 285, 311-329, 1978. Życiński, Józef. Dyskusja o nauce i wierze. [Uczestnicy: Kłoczowski, Jan Andrzej; Grygiel, Stanisław; Lem, Stanisław; Heller, Michał]. Znak, nr 291, 1139-1152, 1978. W kręgu nauki i wiary. 1. Antynomie rozwoju. Znak, nr
271, 3-13, 1977. Heller, Michał. Pluralizm - ekumenizm - dialog światopoglądowy na łamach miesięcznika "W drodze". Studia Filozoficzne, nr 11, 139-150, 1977. Jędrzejczak, Klara. Filozof słowa. Znak, nr 260, 251-257, 1976. Heller, Michał. Nauka - filozofia - wiara. Thiel, Elżbieta (tłum.). Znak, nr 260, 258-278, 1976. Ladrière, Jean. Biblijne inspiracje nauki. [Rec. Hooykaas, R. Religia i powstanie nowożytnej nauki]. Znak, nr 261, 443-448, 1976. Pewelska, Małgorzata. Pojęcie kreacjonizmu a współczesna kosmologia. Znak, nr 213, 322-329, 1972. Heller, Michał. Człowiek - animal symbolicum. Platforma przyrodniczo-teologicznego dialogu. Znak, nr 199, 15-27, 1971. Hałaczek, Bernard. Chrześcijaństwo i ewolucja. [Rec. Francoeur, Robert T. Horyzonty ewolucji]. Człowiek i Światopogląd, nr 3, 115-119, 1971. Jakubowska, Janina. Bóg fizyków. Znak, nr 188-189, 177-186, 1970. Heller, Michał. Czy kres konfliktu między teologią i naukami przyrodniczymi? [Rec. Mascall, Eric Lionel. Teologia chrześcijańska a nauki przyrodnicze]. Człowiek i Światopogląd, nr 6, 146-150, 1970. Majewski, Zbigniew. Scientia w ujęciu Rogera Bacona. Wrocław, Zakład Narodowy im. Ossolińskich, 1969. Frankowska, Małgorzata. Sobór a sprawa numer jeden naszych czasów. Znak, nr 177, 335-347, 1969. Heller, Michał. Teilhardyzm jako ruch intelektualny i społeczny. Studia Filozoficzne, nr 2, 99-109, 1969. Płużański, Tadeusz. Zagadnienie punktu wyjścia kinetycznej argumentacji za istnieniem Boga. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 75-112, 1968. Kłósak, Kazimierz. Religia i nauka. Znak, nr 157-158, 861-887, 1967. Krąpiec, Mieczysław A. Marksizm a fenomen Teilharda. Warszawa, Książka i Wiedza, 1967. Płużański, Tadeusz. Stosunek religii do nauki a filozofia. [Rec. Poniatowski, Zygmunt. Religia a nauka]. Znak, nr 120, 754-758, 1964. Bryksa, Stefan. Fizyka w zagadnieniach światopoglądu. [Polemika z: Legatowicz, A.]. Znak, nr 80, 223-232, 1961. Dorda, Jan. Kołłątajowska rozprawa o metodzie. Studia Filozoficzne, nr 6, 53-85, 1959. Hinz, Henryk. Chrześcijaństwo i sens życia. Warszawa, Wiedza Powszechna, 1959; wyd. 2 1962. Kuczyński, Janusz. Między dyskursywnym a kontemplacyjnym myśleniem. Znak, nr 43, 1957. Grzegorczyk, Andrzej. Polska myśl katolicka a fizyka współczesna (1945-1955). Warszawa, PWN, 1956. Sejneński, Henryk. "Dialogi filozoficzne" Aureliusza Augustyna w walce z naukowym poglądem na świat. Myśl Filozoficzna, nr 3, 168-202, 1954. Legowicz, Jan. Kościół przeciw Kopernikowi. Myśl Filozoficzna, nr 1, 209-229, 1953. Nowicki, Andrzej. Z dziejów heliocentryzmu w Polsce. Myśl Filozoficzna, nr 1, 176-190, 1953. Przypkowski, Tadeusz. Watykan przeciwko nauce. Myśl Filozoficzna, nr 1-2, 290-314, 1951. Maneli, Mieczysław. Czy metafizyka i religia wytrzymują krytykę naukową? Roczniki Filozoficzne, I, 83-97, 1948. Drewnowski, Jan Franciszek. Myśl katolicka wobec teorii samorództwa. Kraków, Wyd. Mariackie, 1948. Kłósak, Kazimierz.
|