INDEKS TEMATYCZNY |
|
HUME, David |
|
|
Hume a teizm eksperymentalny - impresja. Internetowy Magazyn Filozoficzny Hybris, nr 10, 83-104, 2010. Bogusławski, Marcin.
Kryteria oceny moralnej w etyce Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 1, 59-70, 1990. Rutkowski, Mirosław. Teoria "bezstronnego obserwatora" w etyce Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 5, 85-100, 1989. Rutkowski, Mirosław. Pojęcie "sympathy" w etyce Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 1, 13-25, 1988. Rutkowski, Mirosław. O możliwości przejścia od zdań orzekających do powinnościowych w etyce Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 3, 89-103, 1988. Rutkowski, Mirosław. Błąd Hume'a? [Rec. Gardies, Jean-Louis. L'erreur de Hume]. Studia Filozoficzne, nr 10, 222-225, 1988. Ziembiński, Zygmunt. Interpretacja obowiązku w etyce Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 8, 29-49, 1987. Rutkowski, Mirosław. Spór o słynny fragment "Traktatu o naturze ludzkiej" Davida Hume’a. Studia Filozoficzne, nr 10, 165-175, 1987. Uliński, Maciej. Hermeneutyka logiczna. Studia Filozoficzne, nr 7, 27-40, 1983. Wolniewicz, Bogusław. Psychologizm w teorii etycznej D. Hume'a. Studia Filozoficzne, nr 10, 111-122, 1981. Skarbek, Władysław W. Stosunek Hume`a do tradycyjnego ujęcia związków koniecznych. [Polemika z: Grodziński, Eugeniusz. Hume`izm, determinizm, indeterminizm]. Studia Filozoficzne, nr 3, 131-141, 1980. Gordon, Mieczysław. Odpowiedź krytykom. [Polemika z: Gordon, Mieczysław. Stosunek Hume`a do tradycyjnego ujęcia związków koniecznych. Walecki, Jerzy. O związku myślenia i mowy]. Studia Filozoficzne, nr 12, 139-147, 1980. Grodziński, Eugeniusz. "Byt" a "powinność". Studia Filozoficzne, nr 12, 45-52, 1980. Skarbek, Władysław W. Filozof w świecie wartości - Dawid Hume. Studia Filozoficzne, nr 5, 133-144, 1980. Wais, Jadwiga. Hume'izm, determinizm, indeterminizm. Studia Filozoficzne, nr 5, 129-135, 1979. Grodziński, Eugeniusz. Koncepcja zmysłu moralnego. Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 19, 73-104, 1973. Buczyńska-Garewicz, Hanna. Hume: natura ludzka i nieobecność absolutu. Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 17, 207-269, 1971. Baczko, Bronisław. Poznanie prawomocne a wiedza o świecie. Warszawa, PWN, 1966. Gordon, Mieczysław. Filozofia pozytywistyczna: od Hume'a do Koła Wiedeńskiego. Warszawa, PWN, 1966. Kołakowski, Leszek. Pojęcie moralności. Etyka, t. 1, 19-29, 1966. Ossowska, Maria. Myśl moralna oświecenia angielskiego. Warszawa, PWN, 1966. Ossowska, Maria. W sprawie przejścia od zdań orzekających do powinnościowych. Roczniki Filozoficzne, 14(2), 65-80, 1966. Styczeń, Tadeusz. Koncepcja stosunku przyczynowego według Dawida Hume’a. Roczniki Filozoficzne, 12(1), 39-51, 1964. Wawrzyniak, Andrzej. Reid a Kant. (Spór o strukturę poznania naukowego w filozofii nowożytnej). Opole, Zeszyty Naukowe Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Opolu, 1963. Dür, Seweryn. Dawida Hume`a nieznane listy w zbiorach Muzeum Czartoryskich (Polska). Archiwum Historii Filozofii i Myśli Społecznej, t. 9, 127-141, 1963. Kozanecki, Tadeusz (oprac.). David Hume jako obserwator i kodyfikator życia moralnego. Studia Filozoficzne, nr 1, 129-167, 1963. Ossowska, Maria. Reid jako krytyk epistemologii Hume'a. Studia Filozoficzne, nr 3, 117-143, 1962. Dür, Seweryn. Doktryna Hume'a o prawdopodobieństwie. Uwagi w sprawie jej interpretacji. Toruń, Nakładem Tow. Nauk., 1948. Rutski, Jan.
|