INDEKS TEMATYCZNY |
|
tomizm |
|
|
Między heroizmem a bestialstwem. Usowicz, Aleksander (przedm. i posłowie), 5-7, Rospond, Stanisław (wprowadzenie), 7. Wyd. 3 uzup. Kraków, Wyd. Instytutu Teologicznego Księży Misjonarzy, 2010. Michalski, Konstanty.
Wkład ks. T. Ślipki w rozwój etyki tomistycznej. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 101-107, 1990. Biesaga, Tadeusz. Filozoficzne ujęcie śmierci. Roczniki Filozoficzne, 37/38(1), 223-237, 1989/1990. Gogacz, Mieczysław. Wybór pism. Szyszkowska, Maria i Tarnogórski, Czesław (wybór i oprac.). Warszawa, PAX, 1987. Chojnacki, Piotr. Tomizm egzystencjalny wobec nowych badań lingwistyczno-filozoficznych. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 25-43, 1987. Gawroński, Alfred. O zadaniach filozofii. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 95-108, 1987. Morawiec, Edmund. Akt istnienia (ipsum esse) według tomizmu konsekwentnego. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 25-39, 1986. Gogacz, Mieczysław. Odkrycie autentycznej myśli filozoficznej Tomasza z Akwinu. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 109-132, 1986. Morawiec, Edmund. Obrona filozofii tomistycznej na początku dwudziestego wieku (Idzi Radziszewski, Henryk Romanowski, Jacek Woroniecki, Piotr Chojnacki). Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 193-208, 1985. Szałata, Kazimierz. Nie arystotelizm, lecz tomizm (próba polemiki z o. I. M. Bocheńskim). Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 167-170, 1983. Gogacz, Mieczysław. O silne serce kultury. (Polemika syntetyzująca z ks. Józefem Tischnerem. Znak, nr 329, 242-253, 1982. Chudy, Wojciech. Bóg i jego relacja do świata. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 63-103, 1982. Dembowski, Bronisław. O właściwą koncepcję poznawalności istnienia. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 179-185, 1981. Bakies, Bogdan. Poznanie istnienia (bytu) w ujęciu tomistów egzystencjalnych (cz. I).
Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 19-40, 1981. Zagadnienie tomistycznej teorii sądów egzystencjalnych. [Polemika z: Mieczysław Kur, W poszukiwaniu tomistycznej teorii sądów egzystencjalnych]. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 185-200, 1981. Chudy, Wojciech. Pozycja filozoficzna kard. Karola Wojtyły. Roczniki Filozoficzne, 29(2), 75-87, 1981. Gałkowski, Jerzy W. Człowiek i jego relacje. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 185-198, 1981. Gogacz, Mieczysław. Sens życia - sens dziejów. Refleksje ze stanowiska filozofii i etyki chrześcijańskiej. Studia Filozoficzne, nr 4, 115-127, 1981. Ślipko, Tadeusz. Wzbogacenie metaetyki tomistycznej w rozprawach kard. K Wojtyły. Roczniki Filozoficzne, 28(2), 17-45, 1980. Bednarski, Feliks W. Etienne Gilson (1884-1978). Próba charakterystyki dzieła. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 65-82, 1980. Budzisz, January. W poszukiwaniu tomistycznej teorii sądów egzystencjalnych. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 101-137, 1980. Kur, Mieczysław. Z amerykańskich dyskusji nad dzisiejszą rolą filozofii scholastycznej. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 215-233, 1979. Dembowski, Bronisław. Opoka mądrości. Pamięci Etienne Gilsona - jako wyraz czci i miłości. Znak, nr 303, 922-941, 1979. Swieżawski, Stefan. Poznanie metafizyczne a poznanie potoczne. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 109-116, 1978. Bakies, Bogdan. Tomizm a obecność filozofii. Znak, nr 284, 198-212, 1978. Tarnowski, Karol. Argument eudajmologiczny w tomistycznej filozofii Boga. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 47-93, 1977. Kowalczyk, Stanisław. Jakub Maritain jako filozof. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 113-131, 1976. Morawiec, Edmund. Tomizm - filozofia współczesna? Studia Filozoficzne, nr 9, 3-17, 1976. Płużański, Tadeusz. Zmierzch "philosophiae perennis". Studia Filozoficzne, nr 10-11, 129-146, 1975. Borgosz, Józef. Subiektywizm czy subiektywność? [Głos w dyskusji między M. Gogaczem a J. Tischnerem]. Znak, nr 252, 795-798, 1975. Jarnuszkiewicz, Antoni. Argument z celowości w tomistycznej filozofii Boga. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 75-113, 1975. Kowalczyk, Stanisław. Propozycja tomistycznej formuły relacjonistycznej teorii osoby. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 7-31, 1974. Gogacz, Mieczysław. Czym zajmuje się filozofia. [Polemika z: Tischner, Józef. Świadectwo filozofii]. Znak, nr 243, 1150-1158, 1974. Gogacz, Mieczysław. Tomizm a fenomenologia. Znak, nr 240, 790-798, 1974. Stępień, Antoni B. Prawo naturalne w programie naukowo-dydaktycznym Collegium Nobilium 1740-1773. Roczniki Filozoficzne, 22(2), 111-122, 1974. Śrutwa, Jan. Teorie przygodności we współczesnym tomizmie. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 21-41, 1973. Forycki, Roman. Tomiści o "przygodności bytu". [Sprawozdanie z sympozjum na ATK]. Człowiek i Światopogląd, nr 1, 177-184, 1973. Piluś, Henryk. Spór o teorie czasu. [Polemika z: Zalewski, S. Czas i istnienie]. Roczniki Filozoficzne, 21(3), 135-140, 1973. Wojciechowski, Tadeusz. Precyzacja niektórych terminów teoriopoznawczych. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 149-161, 1972. Chalcarz, Józef. Mediocentryzm katolicki. Studia Filozoficzne, nr 5, 3-43, 1971. Kasia, Andrzej. Tomizm a współczesność. VIII Międzynarodowy Kongres Tomistyczny w Rzymie. Znak, nr 199, 100-110, 1971. Skórka, Roman. [Polemika z: Tischner, Józef. Schyłek chrześcijaństwa
tomistycznego]: Schyłek chrześcijaństwa tomistycznego. Znak, nr 187, 1-20, 1970. Tischner, Józef. Realizm metodyczny Etienne Gilsona. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 199-202, 1969. Chojnacki, Piotr. Prolegomena do filozofii przyrody inspiracji arystotelesowsko-tomistycznej. Lublin, Wyd. Tow. Nauk. KUL, 1969. Mazierski, Stanisław. Metoda filozofii przyrody inspiracji arystotelesowsko-tomistycznej. Roczniki Filozoficzne, 16(3), 27-57, 1969. Mazierski, Stanisław. Realizm z bożego przyzwolenia. Człowiek i Światopogląd, nr 12, 86-103, 1969. Piluś, Henryk. Nowy Tomasz niepotrzebny. [Rec. Gilson, Étienne. Filozof i teologia]. Studia Filozoficzne, nr 3, 194-199, 1969. Sarnowski, Stefan. Pozycja tomizmu we współczesnym katolicyzmie. Człowiek i Światopogląd, nr 2, 94-103, 1968. Grudzień, Józef. Tomizm a aggiornamento myśli chrześcijańskiej. Znak, 168, 780-792, 1968. Zdybicka, Zofia J. Przedmiot filozofii przyrody inspiracji arystotelesowsko-tomistycznej. Roczniki Filozoficzne, 15(3), 5-30, 1967. Mazierski, Stanisław. Czy tak zwane pierwsze zasady tomistycznej filozofii bytu są naprawdę pierwsze. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 215-229, 1967. Rutowski, Tadeusz. Filozofia na Kongresie Rzymskim we wrześniu 1966. Znak, nr 157-158, 1007-1019, 1967. Zdybicka, Zofia. "Teocentryzm tomizmu" w: Pastori et magistro. Praca zbiorowa wydana dla uczczenia jubileuszu 50-lecia kapłaństwa Jego Ekscelencji Księdza Biskupa Doktora Piotra Kałwy Profesora i Wielkiego Kanclerza KUL. Krupa, Andrzej (przewodn. kom. red.), 339-349. Lublin, Wyd. TN KUL, 1966. Adamczyk, Stanisław. W sprawie badań nad filozofią Boga. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 165-172, 1966. Bejze, Bohdan. O filozofię pełną, żywą, przyjazną. Znak, nr 147, 1066-1086, 1966. Broniewski, Witold. Czy filozofia przyrody inspiracji arystotelesowsko-tomistycznej jest tzw. nauką pośrednią? Roczniki Filozoficzne, 14(3), 5-16, 1966. Mazierski, Stanisław. Czy i jakim tomistą był ks. Kazimierz Wais? Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 297-316, 1966.Sawicki, J. J. Nowsze tendencje esencjalizujące w neoscholastyce. Roczniki Filozoficzne, 14(1), 87-104, 1966. Wawrzyniak, Andrzej. Problemy dyskusyjne w teodycei tomistycznej. Studia Philosophiae Christianae, nr 2, 5-31, 1965. Bejze, Bohdan. "Psychiczne", "duchowe" w człowieku według materializmu dialektycznego i według tomizmu. Studia Philosophiae Christianae, nr 1, 17-74, 1965. Iwanicki, Józef. La philosophie à l'heure du Concile. Paris, Société d'Editions Internationales, 1965. Kalinowski, Jerzy i Swieżawski, Stefan. Rozmowa o filozofii w okresie soboru.
T., A. (tłum. z fr.). Znak, nr 133-134, 941-955, 1965. Koncepcja, problematyka i aspekty logiczne tomistycznej teorii poznania w ujęciu ks. St. Adamczyka. [Polemika z: Adamczyk, Stanisław. Krytyka ludzkiego poznania]. Roczniki Filozoficzne, 12(1), 139-151, 1964. Michałowski, Witold. Z chrześcijańskiej filozofii człowieka. Znak, nr 123, 1026-1062, 1964. Stróżewski, Władysław. [Jan Nizwandowski]. Pojęcie samobójstwa bezpośredniego i pośredniego w świetle współczesnych dyskusji. Roczniki Filozoficzne, 12(2), 57-75, 1964. Ślipko, Tadeusz. O właściwą interpretację finalizmu tomistycznego. Roczniki Filozoficzne, 12(1), 53-63, 1964. Żeleźnik, Tadeusz. Filozofia przyrody. Część pierwsza: Kosmologia. Lublin, Wyd. Tow. Nauk. KUL, 1963. Adamczyk, Stanisław. Współczesne interpretacje tomizmu. Znak, nr 113, 1339-1353, 1963. Gogacz, Mieczysław. Notatki o współczesnej kontrreformacji. Warszawa, Książka i Wiedza, 1962. Kołakowski, Leszek. Tożsamość powszechnika z istotą rzeczy na tle koncepcji bytu w filozofii tomistycznej. Roczniki Filozoficzne, 10(1), 87-103, 1962. Śliwa, Paweł. Metafizyka a ontologia. Roczniki Filozoficzne, 9(1), 85-99, 1961. Stępień, Antoni B. Personalizm tomistyczny. Znak, nr 83, 664-674, 1961. Wojtyła, Karol. Człowiek i społeczeństwo w filozofii politycznej J. Maritaina. Studia Filozoficzne, nr 1, 107-128, 1960. Mrówczyński, Tadeusz. Rozum i tajemnica. Kraków, Znak, 1960. Swieżawski, Stefan. Trascendentalia i uniwersalia. (Próba ustalenia ich znaczeń). Roczniki Filozoficzne, 7 (1), 5-39, 1959. Krąpiec, Mieczysław A. O tomistycznej filozofii Boga. Znak, nr 50-51, 897-910, 1958. Bejze, Bohdan. Z problematyki badań nad recepcją tomaszowego ujęcia bytu w tomizmie średniowiecznym. Roczniki Filozoficzne, 5(4), 19-37, 1955/1957. Gogacz, Mieczysław. Sylwetki historyków filozofii. Roczniki Filozoficzne, 5(3), 141-163, 1955/1957. Kurdziałek, Marian. O niektórych przyczynach niepowodzeń tomizmu. Roczniki Filozoficzne, 5(4), 235-257, 1955/1957.
Kongres tomistyczny w Rzymie. Myśl Filozoficzna, nr 1, 233-239, 1956. Kołakowski, Leszek. Polska myśl katolicka a fizyka współczesna (1945-1955). Warszawa, PWN, 1956. Sejneński, Henryk. Egzystencjalizm tomistyczny. Znak, nr 28, 108-125, 1951. Krąpiec, Albert M. ABC tomizmu. Znak, nr 23, 89-126, 1950. Bocheński, Innocenty. Byt. Zagadnienia metafizyki tomistycznej. Lublin, TN KUL, 1949; wyd. 3 Kraków, Znak, 1999. Swieżawski, Stefan. Przedmiot formalny w epistemologii tomistycznej. Roczniki Filozoficzne, I, 98-122, 1948. Adamczyk, Stanisław. Filozofia tomistyczna i neotomistyczna. Poznań, Inst. Wyd. "Kultura", 1947. Chojnacki, Piotr. Albertyńsko-tomistyczna a kartezjańska koncepcja człowieka. Przegląd Filozoficzny, nr 1-4, 87-104, 1947. Świeżawski, Stefan. Dlaczego tomizm? Znak, nr 2, 153-181, 1946. Swieżawski, Stefan.
|